Handelsbetingelser
SevenSpoons
Vesterbrogade 29A 7000 Fredericia
CVR nr.: 41340363
Telefon: +45 3030 1662
E-mail: kontakt@sevenspoons.dk
Betaling
SevenSpoons modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er angivet i danske kroner og inkl. moms. Vi opkræver ingen kortgebyrer.
SevenSpoons tager imod betaling via. Clearhaus, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Levering
Hos SevenSpoons har vi dag-til-dag-levering. Derfor bliver alle ordrer bestilt inden kl. 13.00 mandag til og med torsdag og fredag inden kl. 13.00 leveret næste hverdag.
Alle vores pakker bliver sendt med GLS. Efter ordreafgangen fra vores lager vil du modtage et unikt tracking nummer, så du kan følge pakken helt frem til dit leveringssted.
Hvis du har bestilt levering på din privatadresse, har du selv ansvaret for at hente pakken hos en pakkeshop, hvis du ikke er hjemme, når pakken bliver leveret.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader, der opstår ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid”, efter du har opdaget manglen/fejlen. SevenSpoons vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten skal varen sendes til: SevenSpoons Vesterbrogade 29A 7000 Fredericia Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Ved returnering
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end det var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
SevenSpoons Vesterbrogade 29A 7000 Fredericia
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg. nr. og kontonr., så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller i anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Fortrydelseret
Der gives 365 dages fuld returret på varer købt i på SevenSpoons.dk. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 363 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på Kontakt@SevenSpoons.dk.
I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den med retur.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne refunderet, hvis du fortryder en del af dit køb.
Klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte SevenSpoons på Kontakt@SevenSpoons.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens onlineklageportal her – HTTP://EC.EUROPA.EU/ODR
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: Kontakt@SevenSpoons.dk
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf. nr. og e-mail adresse.
Personoplysninger, der registreres hos SevenSpoons, opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på sevenspoons.dk er SevenSpoons.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
Standardfortrydelsesformular (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Sevenspoons.dk
Vesterbrogade 29A 7000 Fredericia
E-mail: KONTAKT@SEVENSPOONS.DK
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.07.2022